CONFERENCIAS - COIDEV 2012

 

 

ILM - JASON SMITH

The Visual Effects of The Avengers

The Avengers is the ultimate comic-book film, bringing together characters such as Iron Man, Thor, Black Widow, Captain America, Hawkeye and a new Hulk. Jason Smith will discuss the creation of the Hulk character, including incorporating Mark Ruffalo into the design and performance of the Hulk as well as the steps taken in asset development as far as data acquisition, model, texture, rigging and rendering Hulk for shots. He will discuss the creation of the Shield Helicarrier and fleet assets. In addition, he’ll cover building a new Iron Man and a digital New York City for the Avengers to protect.

 

Jason Smith

 

 

 

PIXAR - COLIN THOMPSON

Making Disney-Pixar's "Brave" - Design and Production

Come see an overview of how the artists and technical directors at Pixar fused efforts in art and design with production departments to achieve the look of the studio's summer blockbuster "Brave". You will be guided through the design and production process for characters, sets, simulation and animation.

 

Colin Thompson

 

 

 

Raphael Colantonio

Building a AAA studio from the ground up

Raphael covers the history of Arkane Studios, including how the studio started in 1999 with nothing more than passion and limited funds, subsequent ups and downs, and the eventual acquisition of the studio by Bethesda Softworks. The talk will close with an audience Q&A.

Dishonored: Lessons learned

Some of these lessons are practical advice you can apply to your own development while others are more intangible and inspirational. Will close with an audience Q&A.

 

Raphael Colantino

 

 

 

Autodesk – Alfredo Villalobos

Post y Composición Digital para Animación 3D

Los Efectos Especiales ayudados por la Post Producción Digital nos permiten generar contenidos de alta calidad con escenarios y efectos visuales sorprendentes.

Es conocido que la generación de contenidos 3D demanda horas e inclusive días por fotograma, la Composición Digital nos permite dividir esos contenidos extrayéndoles el color, la iluminación y sombras para un mejor tratamiento de imagen, de esta manera se hace mucho mas sencillo un retoque de color, iluminación o ajustes de sombras. Efectos como Depth of Field o Motion Blur que pueden tomar horas en generarse, con Post Digital se pueden resolver en minutos.

Haremos una revisión de los mejores efectos especiales en películas ganadoras del Oscar y demostraciones en vivo de los programas Autodesk Combustion, Match Mover y Composite generando Post y Composición Digital.

 

Alfredo Villalobos

 

 

 

Humberto Bejarano

Extrapolando las Técnicas de Desarrollo de Juegos

El desarrollo de juegos es una actividad que requiere interactuar con expertos en diversas disciplinas.

Esta característica multidisciplinaria tiene una implicancia importante, y es el poder extrapolar la experiencia adquirida y desarrollar software para otras áreas como la medicina, la educación, el deporte y gran parte de la industria.

Se revisarán casos reales en donde técnicas de videojuegos han sido empleadas en otro tipo de proyectos, demostrando que un desarrollador de video juegos tiene un alcance a un mercado bastante amplio.

 

Humberto Bejarano

 

Game Development

 

 
 
Concurso anual para desarrolladores de videojuegos, organizado por:
ArtiGames
Centro de Educación Digital ArtiGames CED
Mayor información en: www.crearjuegos3d.com
 

ArtiGames

 

ArtiGames CED

 
 

 

 

USIL

Start Up Chile

Centro de Emprendimiento USIL

Camara de Comercio Peruano Britanica