CONFERENCIAS - COIDEV 2014

 

 

Aaron Conners

Interactive Storytelling

What makes a good video game story? There are huge and challenging differences between ‘interactive storytelling’ in games and ‘linear storytelling’ in movie screenplays or novels. We’ll discuss games that do it well and others that don’t, analyze a variety of narrative structures for different genres and styles of gameplay, and explore ideas that will help you create compelling story experiences for the games you develop.

 

Aaron Coners

 

 

 

Kiran Bhat

Capturing the Teenage Mutant Ninja Turtles

In this talk, facial CG Supervisor Kiran Bhat, from ILM, will discuss the art and science behind the heroic Ninja Turtles. He will cover a range of topics from the development of a state-of-the-art high-resolution ‘Muse’ facial performance capture system deployed for the first time on this film to animating the dynamic action sequences. In combination with on-set IMOCAP body motion capture, this new technology represents the highest fidelity, dynamically editable capture ever undertaken for a feature film.

 

Kiran Bhat

 

 

 

Damián Isla

Artificial Intelligence for Video Games: A Love Story

Since at least Pac-Man, we've been playing with and against artificially intelligent video game characters. But the dirty secret of video game A.I. is this: we don't actually care about ‘smart’, we only care about ‘fun’ (and ‘smart’ is nice only insofar as it makes the game more fun!). In this lecture, he will give an overview of a broad and vibrant sub-field of game development, and dive into the technical details of a few representative techniques. Along the way, we will discuss not just the science and engineering of A.I. but also the deeply intertwined relationship it has with game design and user experience.

 

 

 Damian Isla

 

 

 

Paul Metcalfe

Creating Fun: The Game Development Adventure

Game teams need to think creatively and deliver compelling experiences to delight their players. Each new project offers unknowns, tough problems and many skills/disciplines working in harmony. Discover what it’s like working at one of the worlds leading game companies (EA Games), get insight into the day to day workings of the team as you're presented with examples from The Sims 3, The Simpsons Game, and Dante’s Inferno.

 

 

 

Paul Metcalfe

 

 

 

Neville Spiteri

Virtual Reality: Here and Now

20+ years in the making, VR is here and it's real. With a 100x price-performance increase in display and sensor technology largely driven by the mobile industry over the last decade, quality consumer VR headsets will be in the hands of millions in 2015. We are at the beginning of a new wave of immersive experience on a global scale. In the words of Mark Zuckerberg: "VR is the next major computing platform". An incredibly exciting time for digital storytellers and content creators everywhere.

 

 

Neville Spiteri

 

 

 

Agustín Cordes

Cómo hacer un Kickstarter y no morir en el intento

Técnicas y sugerencias para realizar una campaña exitosa de crowdfunding, principalmente orientadas a la plataforma de Kickstarter. Qué nos motiva a realizar estos proyectos, cómo transmitir nuestras ideas, cómo entablar una comunicación honesta y directa con nuestra audiencia, y cómo sacar el mayor provecho de las contribuciones.

 

 

Agustin Cordes

 

 

 

Martín Romero

Contexto cultural en Perú y América Latina como inspiración de gameplay

Se intentará definir el propósito del setting en un videojuego, y, en particular, la definición de contexto cultural en América Latina, especialmente en Perú. Se darán ejemplos de proyectos que se han hecho basando su gameplay en inspiraciones surgidas del contexto cultural en toda la región; también se mostrará como el contexto cultural en Peru es la principal fuente de inspiración para que ArtiGames trabaje en su nuevo videojuego. Se intentará inspirar a la audiencia a buscar ideas basadas en el rico y complejo contexto cultural de cada región y los beneficios que esto puede traer en todo aspecto considerable y no solo en el gameplay.

 

 

Martin Romero

 

 

 

Arturo Núñez

Avance Rápido: Unity 5

En esta plática vamos a ver las nuevas características de Unity 5 y cómo podemos utilizarlas para hacer grandes juegos. Además, vamos a ver los nuevos servicios como Ads, Analytics, y Everyplay.

 

 

Arturo Nuñez

 

 

 

Humberto Bejarano

Fusionando lo real con lo virtual

El poder interactuar con las computadoras por medio de nuestros gestos naturales nos abre un mundo nuevo de percepciones, creando un nueva realidad, una fusión de lo real con lo virtual. En los últimos años vienen desarrollándose con gran velocidad tecnologías que permiten a una computadora reconocer imágenes, sensar nuestros movimientos, responder a gestos corporales y expresiones faciales, e incluso interpretar nuestras emociones en tiempo real. Los videojuegos han tenido una influencia decisiva en la creación de nuevos interfases de interacción, pero sus aplicaciones se extienden con facilidad a las más variadas disciplinas. En la conferencia, exploraremos las tecnologías mencionadas, ilustrando que podemos llegar hasta donde nuestra imaginación nos lleve.

 

 

Humberto Bejarano

 

 

Game Development

 

 
 
Concurso anual para desarrolladores de videojuegos, organizado por:
ArtiGames
Centro de Educación Digital ArtiGames CED
Mayor información en: www.crearjuegos3d.com
 

ArtiGames

 

ArtiGames CED

 
 

 

 

USIL

Start Up Chile

Centro de Emprendimiento USIL

Camara de Comercio Peruano Britanica